V organizácii pracovali štyri osoby, ktoré sa volali:
Každý, Niekto, Nikto a Ktokoľvek
Bolo potrebné urobiť dôležitú prácu. Každý si myslel, že to Niekto urobí. Mohol ju urobiť Ktokoľvek, ale neurobil to Nikto. Niekoho to nahnevalo, pretože to bola práca pre Každého. Každý si myslel, že Ktokoľvek by ju mohol urobiť, ale Nikoho to nenapadlo, že Každý sa na to vykašle.
Dopadlo to tak, že Každý obviňoval Niekoho, že Nikto neurobil niečo, čo mohol urobiť Ktokoľvek.
Z danej situácie je teda zrejmé, že každá organizácia môže nájsť v certifikácii oporu a prevenciu pred vnútrofiremnou byrokratickou záťažou, nejasnou zodpovednosťou zamestnancov – či celých oddelení. Implementácia pomôže štíhlejšej a lepšie fungujúcej štruktúre. Každý pracovník tak môže získať impulz a uvedomí si svojej hodnoty v reťazci firmy.